Mobiilirakendus – 12 viisi äri kasvatamiseks

Mobiilirakendus on täna kasutaja jaoks iseenesestmõistetav. Tahame tellida toitu, avame äpi. Tahame sõpradega suhelda, avame äpi. Pargime autot, avame äpi. Ja me eeldame, et teenused, mida kasutame, töötavad laitmatult – nad on kasutajasõbralikud ja kõik toimub välgu kiirusel.

Kui sinu ettevõte suhtleb täna oma kasutajatega mobiilis eelkõige läbi skaleeruva veebilehe, siis järgnevad mõtted on just sulle.

Panime kirja 12 viisi, kuidas mobiilirakendus aitab sinu ärile rohkem raha teenida. Kuigi ettevõtted on väga erinevad, usume, et igas valdkonnas on võimalik mobiiliäpp enda kasuks tööle panna.

12 viisi, kuidas mobiilirakendus aitab sinu äri kasvatada

1. Sa tead täpselt, kes on sinu klient

Üllatavalt paljud ärid ei tunne oma kliente. Toon näite restoraniärist. Külastajast, kes veedab ilusa õhtu fantastilises söögikohas, ei jää info mõttes maha üldjuhul midagi peale vahva mälestuse. Ei nime, ei meiliaadressi ega sõnagi tema toidueelistustest. See on mingis mõttes nagu anonüümne veebikülastus, mille pealt ei ole võimalik oma pakkumisi edaspidi paremini suunata. Toon võrdluse tuttavate ja sõprade vahel. Tuttavate puhul suudame heal juhul näo ja nime kokku viia, sõprade kohta teame aga kõike. Ja oma sõpradele tead sa täpselt, kuidas läheneda ja mida pakkuda. Eduka äri saladus on oma kliendi põhjalik tundmine.

Mobiilirakendus aitab muuta kliendid sinu sõpradeks. Me tahame äri teha sõpradega, kellest me teame peaaegu kõike.

2. Kiire lehe laadimine aitab rohkem müüa

Google toob välja, et iga sekund, mille jooksul tegeleb sinu veebileht kliendile sisu näitamise asemel lehe laadimisega, maksab sulle müükides 20%.

“Vanadel headel aegadel” olime nõus ootama, kui veebilehed ennast käivitasid. Enam mitte. Kui leht on aeglane, me lihtsalt läheme ja teeme äri kellegi teisega.

Sinu veebilehe laadimiskiirus mängib sinu edus otsest rolli.

3. Sinu kasutaja ei pea iga kord sisse logima

Kui sinu teenus eeldab kasutajalt sisse logimist, siis mobiilirakenduses on see kasutaja jaoks ühekordne tegevus. Veebiblehitsejas peab seda tegema sisuliselt iga kord uuesti. Kui paneme “joonele” kaks sarnast teenust, siis kasutaja valib kindlasti selle teenuse, mis teeb soovitud töö ära väiksema vaevaga. Loomulikult pole see nii suur probleem siis, kui valitsed täielikult enda valdkonda või oled üdini unikaalne. Aga olgem ausad, kui palju selliseid turuvalitsejaid meil ikka on? Mugavus maksab.

Klient kasutab teenust, kus tal kulub oma vajaduste rahuldamiseks vähem aega.

4. Saad saata push-notificationeid ehk teavitusi

Klient loeb mobiiliteavitusi
Mobiiliteavitused jõuavad alati kohale

E-mailid on läbi aegade olnud peamiseks kliendiga suhtluse viisiks. Ja teatud juhtudel töötavad need ka täna… eeldusel, et saadad pidevalt väga kasulikku ja harivat infot. Näiteks avan alati Timo Turunduslabori kirju. Tean, et saan sealt alati ohtralt väärtust. Aga selliseid kirjasaatjaid on heal juhul vaid üks sajast.

E-maili turundus on ohtra spämmisega juba ammu täielikult ära rikutud, mistõttu leiavad enamus kirjad oma kiire lõpu rämpsu hulgas. E-mailide efektiivsus on langustrendis – inimesed ei ava sinu kirju ning ei kliki sinu kirjas olevatele linkidele.

Push notificationid ehk teavitused on aga teisest puust. Need maanduvad otse sinu kasutaja telefoniekraanile. Neid pole võimalik eirata. Ja tõenäosus läbi selle edukaks tehinguks on märgatavalt suurem. Head pakkumised, hästi ajastatud info ning hariv sisu leiab kindlasti sinu kasutaja poolt heakskiidu.

Loomulikult on kasutajal võimalik need ka kinni keerata, seepärast tasub ka seda kanalit kasutada tundlikult. 10 teavitust päevas ei ole ilmselt otstarbekas.

Saada ainult väga asjakohaseid ja kliendile kasulikke teavitusi. Mõned mõtted saad siit.

5. Mobiilirakendus aitab kasutajatel rohkem osta

Kui müüd veebis oma tooteid, siis mobiiliäpp aitab sul rohkem müüa. Äpi kasutajad vaatavad peaaegu 4x rohkem tooteid, kui mobiilis skaleeruvast veebilehes. Ja nad on panevad kordades suurema tõenäosusega tooteid ostukorvi.

Mobiilirakenduses vaatab klient rohkem tooteid
Mobiilirakenduses vaatab klient rohkem tooteid

Sarnaselt toob Comscore välja, et kuigi veebilehed saavad rohkem külastusi, siis mobiiliäppide konversioonimäär ning kaasatus on palju kõrgem.

Mobiilirakendus aitab rohkem müüa
Mobiilirakendus aitab rohkem müüa

6. Sinu klient saab anda kiirelt tagasisidet

Sinu klientidel on sulle alati palju öelda. Anda tagasisidet, teha ettepanekuid või väljendada oma rahulolematust. Ettevõtjatena saame väärtuslikku infot neist kõigist. Me ei tohiks kunagi pärast ostu sooritamist lõpetada kliendiga suhtlemist. Kliendil on meie äri jaoks väga palju vajalikku infot. Läbi mobiilirakenduse on kasutajal seda palju lihtsam teha. Mitte keegi ei viitsi minna kuskile veebilehele (välja arvatud juhtudel, kui närv on ikka väga must) ja hakata täitma pikki vorme.

Kui sa siiski ei näe kliendi pähe reisimist vajalikuks, toon sulle näite Hiinast ja sealsest rõivaärist. Riidebrändid on hädas Hiina tööstuse ülima operatiivsusega, mis suudavad pakkuda inimestele täpselt seda, mida nad soovivad ja seda just siis, kui nad seda soovivad. Ja see, mida nad teevad, on geniaalne. Nad korjavad kokku üle veebi kasutajate poolt lendu lastud vajadused (tagasisided, sotsiaalmeedia postitused jms), analüüsivad neid ning sisuliselt 3-5 päeva jooksul jooksevad viimase moe järgi tehtud rõivad juba liinidelt klientide suunas. Ei mingit “ootame kevade kollektsiooni” laadset mõtlemist.

7. Mobiilirakendus tõstab klienditeeninduse uuele tasemele

Ligi 70% ostudest on otseselt seotud kliendikogemusega. Kui sinu kliendil on ostmine pooleli ning oluline küsimus saab vastuse alles paari päeva jooksul, siis suure tõenäosusega on klient selle aja peale ostnud juba sinu konkurendi käest. Mobiilirakendustes saab klienditeeninduse nupukese tõsta võimalikult nähtavale kohale, läbi mille saad pakkuda kliendile maksimaalselt head teenindust.

Mida rahulolevam on klient, seda rohkem ostab ta just sinu ettevõttelt.

8. Sõltuvalt äri iseloomust, saad luua palju kasulikke teenuseid

Ärid on erinevad ning ka äppidest saadavad kasud väga laiapõhjalised. Näiteks restoranid saavad luua eriliselt haaravaid püsikliendi lojaalsusprogramme. Nagu tegi tuntud kohvibränd Starbucks, kelle äpi kasutamise sagedus on enneolematult kõrge.

Peamised põhjused, miks näiteks Starbucksi äpp on nii edukas:

  • Kasutajasõbralik disain.
  • Köitev püsikliendiprogramm
  • Otse äpis maksmine ja tellimine

Ole loov ja mõtle, milliseid protsessid on täna sinu kliendile ebamugavad. Ja muuda need oma äpis teistest mugavamaks. Mõtle, kuidas saad oma kliendiga suhtluse muuta veel sihitumaks ja sügavamaks. Ja kasuta neid ideid oma mobiilirakenduses ära.

9. Sa tead oma kliendi asukohta

Mobiiliäpp oskab tuvastada sinu kasutaja asukoha. Kuigi võib tunduda, et asukoht on oluline kullerteenustele või taksofirmadele, siis sellest saab kindlasti kasu ka sinu ettevõte. Ainuüksi oma häid pakkumisi saad läbi selle palju täpsemalt suunata. Tänapäeva turundus ei tohiks ammu olla enam kuulupildujaga paugutamine, vaja on hoopis snaiperlikku täpsust. Kui tead, kus sinu klient just praegu asub, saad teda kõige paremal viisil aidata. Ehk siis mängu tuleb ka kuluefektiivne turundus.

10. Saad täpsemat statistikat

Jeff Bezos on öelnud, et faktid söövad hierarhia hommikusöögiks. Teisisõnu faktid ja mustvalged numbrid paberil ei valeta ja on alati olulisemad kui kellegi arvamus. Mobiilirakendustes saad oma kasutaja tegevust palju täpsemalt mõõta. Ja valik, mida mõõta, on väga lai. Väga hea artikli sellel teemal leiad cxl.com blogist.

Kõike, mida mõõdad, saad muuta ka paremaks.

11. Mobiilirakendus tõstab usaldust

Midagi pole parata, inimesed hindavad meid ja meie headust sageli väliste asjade järgi. Me ei pruugi seda endale teadvustada, aga ometigi on see meie puhul tavaline alateadlik reaktsioon. Kui ikka naaber sõidab ukse ette uhke autoga, siis me kohe eeldame, et tal on edukas äri. Ja ju ta peab kindlasti milleski väga hea olema.

Samamoodi hindavad kliendid sinu äri. Kui sul on oma enda mobiiliäpp, siis kasutaja tunnetus sinu ettevõttesse muutub. Tõuseb usaldus ja soov sinuga äri teha.

12. Saad oma klientidega lähedasemaks

Me teeme üldjuhul äri teiste inimestega. Erandiks ehk ainult kõige odavamate pakkumiste jahtimine suurtes veebikaubamajades. Aga Eesti kontekstis, eriti väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete puhul, me teame (või vähemalt tahame teada) neid inimesi, kellega me äri teeme ja kellelt ostame. Meie jaoks on oluline usaldus ja läbipaistvus.

Mobiiliäpp aitab sul ettevõttena luua oma kliendiga palju lähedasemat ja usalduslikumat suhet. Ja selleks tuleb kindlasti kasuks see, et oled oma äriga kõigest ühe nupuvajutuse kaugusel.

Sinu kliendid on rahul, sa hoiad raha kokku ning teenid rohkem

Nagu näed, siis oma enda mobiilirakendus aitab sul ühest otsast raha kokku hoida ja teisest otsast rohkem raha teenida. Kui miski on meile mugav, tekib sellest harjumus. Ja harjumustel on komme muutuda rahaks. Ideaalne kombinatsioon ilusateks ettevõtlusaastateks.

Kas sul on mõni mõte veel, kuidas mobiiliäpp ärisid aitab? Jaga seda meiega kommentaaridesse.

Kui tunned pärast selle blogi lugemist, et mobiilirakendus võib aidata ka sinu äri kasvatada, võta meiega ühendust ning vaatame koos asjale peale. Kirjuta heikki@appit.ee ja räägime läbi.

Heikki Mägi
Appit.ee kaasasutaja

Kommentaarid

Lisa kommentaar